dissabte, 13 de desembre del 2008

Pregunta abans d'anar a dormir

La meva filla gran, de 8 anys, llegeix un conte, i jo una novel·la.

En un moment donat aixeca el cap del llibre i em pregunta:

- Mama, què vol dir "pecat"?

Em quedo paralitzada. Li haig de donar una resposta senzilla i sense explicacions supèrflues i innecessàries.
Després de rumiar un segon de m'acut simplement una definició:

- Una cosa mal feta.

I no li dono més voltes. Ella torna a la seva lectura i jo faig veure que llegeixo. Però em fa reflexionar.

D'una banda penso que potser hauria de saber què és pecat des d'un punt de vista religiós, a nivell de coneixements generals, vull dir. Penso que ja tindrà temps.

De l'altra, em sento bé amb mi mateixa. Ella sap que hi ha coses ben fetes i mal fetes, que ens hem de comportar sense fer mal als altres, li intento fer apreciar valors com el respecte (no sé si sempre me'n surto). Però fent-me aquesta pregunta m'adono que estic intentant inculcar aquests valors aconseguint alhora que la meva filla no pateixi la càrrega culpabilitzadora d'allò que és "pecat".

Potser, tan sols potser, estic contribuint una mica a què el món sigui una mica millor.

Qui sap...

3 comentaris:

  1. Un budista et diria que hi ha un sol pecat, tot i que no en diria pecat. Però en definitiva, seria no respectar la vida

    ResponElimina
  2. Perdoneu que no he preguntat si podia entrar. Suposant que sigui que sí...

    Dir què és un pecat també s'em fa difícil. diria que podria ser allò que no em deixi dormir, que em punxi no sé si a l'ànima o alguna altra banda.

    La meva àvia deia: tot el que és bo, o és pecat o engreixa...

    Per mi un pecat es fer alguna cosa que vagi en contra dels meus principis o que faci mal a uns segona persona.

    En fi, perdoneu pel "rotllo".

    Salut.
    onatge

    ResponElimina
  3. Naturalment pots fer comentaris, onatge, no tan sols els acceptem sinó que són molt benvinguts, siguin crítics o de suport.

    Efectivament, la teva àvia tenia raó "Tot allò que és bo o bé es pecat o bé engreixa"... així: engreixem-nos una mica i pequem el que calgui pecar, essent budistes, és a dir, respectant la vida...
    O no?

    ResponElimina

Related Posts with Thumbnails