dilluns, 14 de juny del 2010

Calia, senyora Terribas?


Em més d'una ocasió: 1, 2, 3, 4, 5, 6... hem anat fent crítica per aquí, a Riell Bulevard, del paper que atorguen als esports en general, i a la Fòrmula 1 i al Barça, en particular, a la televisió pública. A TV3, "la nostra".

Ja fa molt de temps que no miro la televisió. O molt poc. Ahir per raons que no venen al cas vaig tenir ocasió de veure-la al vespre. De nou, em vaig quedar perplexa del desplegament de mitjans (eufemisme per dir desplegament de diners) que la televisió pública ha dedicat a unes eleccions que no tenen més transcendència que la presidència d'un club esportiu. Perquè en realitat és això: un club esportiu i prou. És realment necessària aquesta despesa descomunal en el context que estem vivint? No hauria estat més ajustada a la situació actual de crisi la cobertura de la informació d'una manera més austera? Una notícia al telenotícies hauria esta més que suficient.

Es gasten el calers de forma ostentosa i innecessària. Anem malament.

23 comentaris:

  1. Ho has dit tot: no calia, és una despesa improcedent i absolutament innecessària. No sé quin límit de temps o espai televisiu se li podria haver dedicat, però el d'ahir va ser desmesurat sense cap mena de dubte. Ja se sap, però, "panem et circenses".

    ResponElimina
  2. Eulàlia, si a les dones us agradés el futbol serieu ja la perfecció absoluta. Constatacions a banda, no ho vaig veure però m'ho puc imaginar, i no ens ha de sorprendre, és el que hi ha i dona audiència, i és el que el Barça és més que un club i comdiuen alguns, ser President del Barça és més important que ser-ho de la Generalitat.
    Jo no la miro la tele. Bé, jo miro els partits del Barça per si guanya i els del Madrid per si perd. De fet, tinc la tele engegada i ho escolto mentre vaig fent a l'ordinador miro quan hi ha algun gol o una jugada que avisen pot ser perillosa.

    ResponElimina
  3. Francesc, afortunadament a tots els homes NO us agrada el futbol... (i hi ha moltes dones que sí que els agrada).

    ResponElimina
  4. a mi m'agrada el futbol, i sóc del Barça, però últimament sempre em queda un regust d'excés de pastís de nata amb crema i xocolata a la boca (no m'agrada el dolç, doncs feu-vos-en una idea de l'embafada). Vam comentar amb el factor X que semblava més important aquest event que les eleccions polítiques per TV3 (la seva). També vam comentar que semblaven tots molt enamorats del senyor Rossell i tota l'estona se li va donar la categoria de cap d'estat. Realment algú està perdent els papers i guanyant els euros, sinó no s'entén.

    ResponElimina
  5. Em va semblar excessiva la cobertura mediàtica de les eleccions del Barça.
    Entre 2h i 2h 30 min per passar-se una hora comentant un sondeig fet per Tv3, per tant encara no era l'escrutini i a partir de les 23h per comentar l'escrutini i l'evidència que el Sr.Sandro Rosell seria coronat nou Rei del Club amb tots els honors.
    Que la Tv3 informi i faci un breu seguiment de les eleccions del Barça em sembla perfecte que ho faci amb aquest excès em sembla sobrer. Sobretot la primera hora de les 22h a les 23h que tot i que era previsible encara no se sabien les dades certes de l'escrutini. Per què no posaven un reportatge del 30min de les 22h a les 23h i a partir d'aquella hora connectaven amb el Camp Nou i feien un breu resum de la jornada?
    En fi, Eulàlia, em sembla que has retratat molt bé la situació...

    ResponElimina
  6. El Barça no és només un Club esportiu. Representa molt i el seu vincle amb Catalunya i la funció de promoció que en fa són prou palpables. Pel Món, per gran desgràcia, el President de Barça és més conegut que el de Catalunya (situació que, sent un Estat canviaria).
    Sobre el desplegament que n'ha fet TV3, es troba d'acord amb el que la gent demanda. Tenim la sort de tenir un Canal 33 amb una oferta cultural excel·lent. Sembla que han decidit que TV3 estigui més enfocada a buscar les cotes més altes d'audiència. I, tenint en compte que és l'única que emet quasi íntegrament en català, és important que la gent vegi que l'oci tb es pot transmetre en aquesta llengua.

    ResponElimina
  7. A mi sí que m'agrada el futbol -sense passar-se-, però trobo que, efectivament, la cobertura que en fan TV3 i Catalunya Ràdio -i sobre el Barça, sobretot- és exagerada.

    És clar, creuen que mana l'audiència. I això és cert, però fins a un cert punt...

    ResponElimina
  8. Sort en té TV3 del futbol! En tots sentits. No m'estranya que hi esmerci diners...
    Jo tampoc no entenc tot aquest desplegament, però tampoc no entenc que s'aturi tot, fins i tot desplacin els horaris dels TN quan corren els Fórmula-1.
    Com diu algú de per aquí dalt, sort en tenim del 33. Però la gent també menteix molt. MOlta gent et diu que només mira aquest canal . I a la vista està, per les audiències, que no és així. El Canal 33 és , ara per ara amb la seva programació, el que justifica el que és una televisió pública. Deixem-nos d'orgues : el 33 és un canal "megaminoritari" que se'l miren 4. Qui s'emporta les grans audiències és el Barça, el Barça i el Barça. Quan hi ha un partit important, hi ha més d'un milio i mig de persones mirant-lo. No hi ha res, cap manifestació , cap, que reuneixi tants espectadors davant la tele a Catalunya. Poca broma en aquests temps de fragmentació de l'espectre televisiu on hi ha mil i una ofertes a l'abast del "mandu".

    ResponElimina
  9. Es más fácil comprender la importancia de la presidencia de un club, que es más que un club: "por el imperio hacia Dios" o "visca el Barça i visca Catalunya" Que andar explicando los movimientos necesarios para salir de la crisis -o simplemente aceptarla- y con algo hay que rellenar los noticiarios. Me imagino que los medios andarán un poco tristes pensando en el juego que les dio Laporta, e intentarán hinchar el ego de este otro para rellenar futuros programas. No os preocupéis demasiado, con el presi del Real Madrid pasó lo mismo, y no digamos ya cocn la presentación de CR7 (Cristiano Ronaldo para lo no iniciados).
    Aupa Sandro, nuestro presidente, y que calle el bardo.

    ResponElimina
  10. Com algú ja diu, no és només un club esportiu, o potser sí. Però té una audiència brutal i els anuncis són ingressos. La depesa segur que és petita o gens si es fa balanç. Per factor econòmic descartat. I que consti que a mi tampoc en va ni en ve.

    ResponElimina
  11. També tinc la impressió que la dimensió dels esports a la TV3 és un empatx. Però imagino que aquí allò que mana no són les audiències només, sinó sobretot els "negocis" que giren al voltant del show bussiness. En Rosell representa justament l'entrada massiva dels grups mediàtics, i vol dir que ara es començaran a signar exclusives, participacions, dividends... Que li ho preguntin al Jaume Roures i al Grup Godó.

    ResponElimina
  12. Estrip ara has tocat el punt definitiu. TV3 és una televisió pública. No valen tan sosl criteris econòmics. El Barça és més que un club. Ja. Però cal donar a les coses la seva justa mesura. No és de rebut que s'iguali a nivell de mitjans unes eleccion a un club de futbol, per més "més que un club" que sigui, a unes eleccions al parlament. I això és exactament el que fà. Quin és el missatge que en treu l'audiència?

    Una televisió pública hauria d'anar més enllà que els criteris econòmic o d'audiència.

    I, fins a quin punt l'audiència no és una cosa que s'esbandeix per a justificar-se i prou?. A força d'enxufar-nos formula 1 per "un tubo", no hi ha més remei que "veure" la F1, nohi ha oferta. I no em feu riure amb la oferta de la TDT, és patètica...

    La meva opció és clara: cada cop menys TV.

    ResponElimina
  13. Tens raó, Lluís, amb l'esment als negocis que giren al voltant del futbol. Segurament aquesta és la clau de volta i no que el Barça sigui "més que un club" o que hi hagi "molta audiència".

    També tinc la impressió que la següent bombolla que caurà, després de la immobiliària, serà la futbolística: les audiències volàtils, les factures publicitàries exorbitades en temps de crisi, els fitxatges sobredimensionats... Estic convençuda que és una bombolla tan falsa com la immobiliària. Els equips de futbol també viuen de crèdits.
    Temps al temps.

    ResponElimina
  14. Fa relativament pocs dies vaig llegir un article complicadet sobre el proper espetec financer, i parlava justament de la bombolla futbolística. Analitzava l'especulació que hi ha muntada, l'escés d'endeutament dels grans clubs i les dificultats que passen les corporacions televisives.
    Em sento en un dilema: em faria molta il·lusió veure com explota la bombolla futbolera, però ara ja em fa por, perquè no sé si l'haurem de pagara entre tots, també. Suposo que sí. Una retalladeta de sous i pensions per cobrir el forat del futbol.

    ResponElimina
  15. Discrepo del que dius. No estem parlant d'un simple club de futbol. Estem parlant de la primera entitat esportiva del país i d'una de les més importants a escala mundial. Sóc sòcia del Barça i no vaig seguir gaire el programa. El just per saber quin seria el meu president i para de comptar, ja que no sóc gens amant dels programes esportius, només miro els partits i escolto l'anàlisi tècnica que en pugui fer l'entrenador o algun expert. Però, dona, som en el món del show business i has d'entendre que això genera audiència i diners... No pots programar una entrevista posem per cas amb el Saramago el dia que se sap qui serà el pròxim president del Barça per a sis anys!! És evident que no ets d'eixe món (jo tampoc ho sóc en molts aspectes), però entendre, s'entén. I no t'amoïnis que els diners que els calers que s'han gastat es recuperen amb escreix quan es parla del Barça o hi fan algun partit! I, ostres tu, que el futbol no fa mal a ningú i la gent és feliç!!

    ResponElimina
  16. Lila: no sé si la felicitat global és el criteri que segueix la TV3. EN tot cas, la Coca-cola fa feliç molta més gent que el Barça, a tot el planeta. Et semblaria bé que la TV3 fes un programa especial per retransmetre la junta d'accionistes de Coca-cola?

    ResponElimina
  17. Estic d'acord que a la televisió publica han de prevaldre més altres aspectes que no pas els econòmics. I afegeixo que per donar cobertura a tot això ja hi ha Barça tv i no cal competir-hi.

    Però també entenc que els esports, sobretot el barça i la formula 1, són d'un interès molt general (no pas el meu, eh!). Ara que... potser és així perquè els altres no mirem la televisió.

    ResponElimina
  18. Au, va, Lluís, saps perfectament que no és el mateix una junta d'accionistes de la Coca-Cola que les eleccions a can Barça... És molt més avorrit! Bé, potser per a tu sí que sigui el mateix, i ho entenc, sí és que el Barça no et fa fred ni calor. No tinc res a dir! El que vull dir és que retransmetre un partit del Barça o unes eleccions del Barça, o unes curses de cotxes o de motos (malgrat em pesi, perquè no m'agraden gens) genera diners i molts! Els talls de publicitat mentre feien el programa especial van ser més llargs de l'habitual. O sigui que es deurien cobrir les despeses i encara van fer algun caleró més! El criteri de TV3 no és la felicitat sinó la pela...

    ResponElimina
  19. Sincerament, Lila, si tu mateixa, que ers sòcia del Barça, no vas seguir gaire el programa... quin sentit té el VOLUM en el desplegament de mitjans??? Absolutament cap. Jo no dic que es deixés en l'ostracisme, però va ser absolutament DESMESURAT.

    I pel que fa al criteri de TV3, vet aquí que em dones la raó: és lícit que una televisió PÚBLICA tingui com a prioritat la pela i no altres criteris de qualitat?

    El desplegament d'ahir és una VERGONYA.

    ResponElimina
  20. El debat no és el pes sociològic del Barça, sinó el paper de la Tv pública. Quines finalitats i quines funcions té? Quina diferència hi ha (o hi hauria d'haver) entre públic i privat? La resta té poc interès, i jo de fet vaig trobar la solució fa poc: no vaig comprar l'aparell de la TDT. Ara la pantalleta serveix per veure-hi DVD, en cas n'hi posi un.

    ResponElimina
  21. Exactament. Aquest post no s'hauria escrit si el desplegament l'hagués fet qualsevol canal privat...
    Es desastre és el paper que té Tv3, ja no només en els esports, sinó també ena àltres àmbits...

    ResponElimina
  22. Jo també crec que hi va haver una excessiva cobertura però el que ja em va semblar improcedent del tot va ser l'enquesta que ja va proclamar els resultats a les 9h. No es podien esperar un parell d'hores i estalviar-se els diners que devia costa l'enquesta?

    ResponElimina
  23. Segons el que he pogut consultar, van veure l'especial 405 mil espectadors i el partit del mundial de futbol que feien a cuatro a la mateixa hora el van veure 382 mil espectadors.

    ResponElimina

Related Posts with Thumbnails