diumenge, 13 de juny del 2010

Lectura de Jesús Moncada

Com tantes coses pendents en aquesta vida, vaig descobrir Jesús Moncada fa massa poc. El seu recull de contes Calaveres atònites em va obrir pas a la Mequinensa idealitzada que ens mostra l'escriptor.

S'escau a coincidència que he estat llegint ara fa molt poc la meravellosa Camí de Sirga. Em quedo amb les imatges evocadores, l'ús ric del llenguatge, el domini del temps endavant i enrere...

Us en llegeixo un fragment:



Sento que encara tinc deures a fer: El cafè de la granota encara està a la llista de lectures pendents.

Amb aquest apunt, junt amb els dos del Lluís que he enllaçat més amunt, completem l'homenatge a Jesús Moncada, des de Riell Bulevard.

6 comentaris:

  1. Llegir Camí de sirga per primer cop és una experiència que t'envejo. És irrepetible. La resta de l'obra n'és una magnífica extensió.

    ResponElimina
  2. Jesús Moncada (i la seva obra) mereixen ser recordats. I llegits.

    ResponElimina
  3. Eulàlia,

    Us haurem d'anomenar els fans número u de Moncada per la quantitat, i qualitat, dels apunts que li heu dedicat.

    Pel que he vist, ara que en Lluís es dedicarà als Flash has agafat la màquina de vídeo... molt bona notícia i molt bona experiència!

    ResponElimina
  4. Llegir Moncada és un plaer, escoltar Moncada també. Parlar-ne, és un deure. Bona feina, Eulàlia i Lluís

    ResponElimina
  5. Moncada és la demostració -i, sortosament, n'hi ha tantes- que no morim mai del tot si, a més de l'embolcall físic, perdura el nostre talent.

    Ja m'agradaria, doncs, no morir mai...

    ResponElimina
  6. sí, coincidim en fer una lectura de Camí de sirga. I com a un homenatge més, ara mateix m'estic rellegint Calaveres atònites

    ResponElimina

Related Posts with Thumbnails