divendres, 5 de juny del 2009

Les eleccions al parlament Europeu: un espai gratuit de propaganda electoral

Ahir vaig prometre que explicaria el meu vot. Vagi per endavant que sóc d'aquelles que les estadístiques qualifiquen de "vot indecís". He votat opcions diferents al llarg de la meva vida, tot i que m'he mantingut en l'esquerra... (m'avergonyeixo de confessar que un cop he tingut la relliscada de votar la dreta... ai làs, no som perfectes).

La campanya electoral del 7J ha estat, com era d'esperar, un autèntic desastre. No hi haurà cap publicista que l'agafi com a model. Algú sap què faran a Europa els diferents partits? Les imatges que em queden de la campanya són ben horroroses: El PSC-PSOE ha optat pel "Que ve el llop" molt i molt cutre. El PP ni t'ho explico, amb un ultradretà Mayor Oreja donant la raó a Monsenyor Cañizares, el Tremosa pujat a un trenet, el Junqueras parlant d'història...

De tots els partits diguem-ne "estàndards", el que m'ha semblat més honest i clar ha estat Iniciativa Verds a través del Raul Romeva.

L'altre dia algú em va fer arribar una curiosa pàgina que valora els diferents europarlamentaris en funció de la feina feta: preguntes realitzades orals i escrites, assistència a les sessions (atenció en aquest apartat tothom treu bona nota, perquè l'assistència és remunerada...), declaracions, etc. En Romeva és el primer espanyol i el setè dels mil eurodiputats. Posats a votar, prefereixo fer-ho a algú que demostra que es pren interès per la seva feina i penca (i a més em semblen properes ideològicament, les seves propostes, és clar). Aquest pragmatisme, em pot. Per davant de la pataleta legítima de votar Iniciativa Internacionalista que proposava en Lluís.

Per cert, algú sap si hi ha alguna pàgina equivalent de parlamentaris catalans i espanyols?

1 comentari:

  1. És veritat que el meu vot tindrà una part de rabieta, però també una altra de liquidar un vell deute. Quan hagi votat II sentiré que li ho donat una lliçó (minúscula lliçoneta) a la prepotència d'un estat que té tics totalitaris.
    Un cop dit això, també sento que el meu vot "natural" seria per a IVC (com sol ser-ho). També penso que -lluny de la perfecció-, ICV és una organització que encara es pren les coses seriosament i sense fer pallassades mediàtiques. Penso que el Joan Herrera és dels diputats més honestos i seriosos que hem tingut, i que en Romeva també és un personatge honest i treballador, amb idees clares.
    Vull dir que un cop saldat el meu deute contra el totalitarisme (esgarrifosament impune), el més probable que és els meus vots tornin al seu lloc natural.

    ResponElimina

Related Posts with Thumbnails